book wednesday

 
Har sagt åt mig själv att börja skriva ner vilka böcker jag har läst, så here it comes book wednesday. Förhoppningsvis ska jag recensera en bok varje onsdag (eller ja någon onsdag). 
 
Eat, pray, love by Elizabeth Gilbert
Boken handlar om en kvinna som får en medelålderskris, skiljer sig från sin man och åker ut på resa till tre olika länder; Italien, Indonesien och Indien. Man får följa hennes resa när hon försöker hitta sig själv genom mat och yoga. Så jäkla bra bok. Trodde verkligen inte det men den fastnar. Speciellt delen där en man frågar henne vilken stad som är "hennes". För varje stad har ett ord, och vad är då ditt ord? Är de inte samma så ja hör man inte hemma där. Precis så känner jag. För mitt ord är ambition kom jag på. Och New York's ord är också ambition. Soulmates! Anyway, ska verkligen se till att se filmen så fort jag kan. 

Betyg: LÄS DEN NUUUU! / Läs den någongång / Skippa 

Everyday by David Levithan 
Den här boken slängdes till mig av min kusin. "Läs den, den var jättebra". Challenge accepted. Boken är en sci-fi romantik roman vilket fungerar perfekt i det här sammanhanget. Det handlar om en person som varje dag vaknar upp i olika kroppar. Det är alltid någon inom en viss radie och alltid samma ålder. Detta har pågått sedan personen föddes. Alltså när personen var 2 så var hens även i en kropp som var 2 år. Hen har en egen personlighet och egna tankar. Och allt förändras när hen fastnar i Rhiannons pojkvän och blir förälskad i henne. (Varför jag säger hen är för att personen i fråga inte riktigt har ett kön. Eftersom hen inte har en kropp). Väldigt spännande bok som är värd att läsa. 
 
Betyg: LÄS DEN NUUUU! / Läs den någongång / Skippa 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0